Tuesday, 18 September 2012

The British media on the Malta court story

Following yesterday’s report in the Maltese newspaper The Times about a closed-doors Lockerbie court hearing before a magistrate on the island, pursuant to a request for judicial assistance from Scotland (which was first revealed in the UK on this blog) some of the British media have picked up the story. Scottish lawyers’ magazine The Firm has an article which can be read here; the BBC News website has a report here; the STV News website here; The Scotsman’s coverage can be read here; The Herald's here; The Press and Journal’s here; and the Daily Record’s here. These reports add little, if anything, to the Maltese newspaper article, apart from a statement from the Crown Office: “Dumfries and Galloway Police are working with US law enforcement in lines of inquiry. It would not be appropriate to offer further comment.”

1 comment:

  1. The radio report this morning, just before John Ashton's interview, said something about them looking at passport stamps and immigration records. At a wild guess, it could be that they're trying to place someone else at Luqa airport that morning to take the place of the acquitted Fhimah. I very much doubt that's going anywhere. It would be astonishing if the original investigation had missed something significant at Luqa, but even if they did place another suspect in the area at the time, they still have to explain how the bag-counting system was overcome.

    The SCCRC trashed the Gauci identification. There never was any evidence of an unaccompanied suitcase on Malta. There is incontrovertible evidence of the bomb suitcase at Heathrow, before the feeder flight landed. Fragment PT/35b wasn't what the prosecution said it was. One wonders how long it's going to take them to look at all this.